maandag 29 mei 2017

Pimp je slippers

Slippers, je houd ervan of niet. Ik kocht onlangs een paar slippertjes voor nog geen euro. Handig voor onder de douche op de camping of even naar het zwembad.
En tja voor die prijs nam ik  maar meteen 2 paar mee.

Eigenlijk is zo'n slipper maar saai. Ik bedoel maar het is eigenlijk niks bijzonders.


saaie slipper



Daar moet toch iets leukers van te maken zijn dacht ik zo. Iets met meer uitstraling en wat gezelliger.
Dus ging ik aan de slag, met dit als eindresultaat.


eindresultaat


Deze slippers maakte ik als volgt: ik begon met het zoeken van een leuk patroon voor een triangle square. Deze zijn er genoeg te vinden op google maar ik gebruikte die van www.jessica-tromp.nl zij heeft verschillende patronen van triangle squares dus keus genoeg. Nadat ik 2 driehoekjes had gehaakt heb ik met hetzelfde garen de bandjes omhaakt. Gewoon vasten haken om de bandjes heen. Hoe simpel kan het zijn.
De driehoekjes bevestigde ik met een simpel stiksteekje aan de bandjes. En klaar zijn je slippers!




De laatste foto heb je wellicht al eerder gezien, deze staat ook op de action fanpagina. Ria (van de fanpagina) vond mijn tip zo leuk dat ze deze geplaatst heeft.
Weten jullie ook meteen waar ik het garen en de slippers gekocht heb...


Het haakdiagram voor de triangle square ziet er als volgt uit:





Zoals je ziet is haakdiagrammen tekenen niet mijn beste kant, maar in de laatste toer haak je steeds 5 losse tussen de vaste, en haak je 10 lossen tussen de 2 stokjes clusters.
Verbind elke toer steeds met een halve vaste zodat je echt in het rond werkt.
Voor mij haakte het het makkelijkst door de draad na toer 2 (groen) af te hechten en weer opnieuw aan te hechten voor toer 3 (oranje).

Mocht je er desondanks toch niet uitkomen laat het me dan weten, wellicht kan ik je weer verder helpen.



2 opmerkingen:

  1. Het zelfde leuke idee in twee verschillende uitvoeringen ...
    Fijne zonnige week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Valerie, leuk zijn de slippers! Ik ga je blog ook volgen, gezellig! Fijne haakdagen en geniet van het weer :)

      Verwijderen