zaterdag 13 januari 2018

Stippel stippel stip

Aan hobby's bij mij geen gebrek. Het is natuurlijk allang bekend dat ik dol ben op haken, breien en knutselen.
Toch was er een workshop die ik al een tijdje heel graag wilde volgen. Namelijk die van Nienke van stipstijl.
Ik zag vaak de meeste prachtige creaties voorbij komen op instagram en Facebook en wilde dolgraag een workshop bij haar volgen. Maar meestal vond ik deze te ver weg of waren ze meteen volgeboekt. Maar sinds dit jaar heeft Nienke zich fulltime op stipstijl gestort waardoor er veel meer workshops zijn bijgekomen en ook nog eens eentje bij mij in de buurt.
Vol enthousiasme en nieuwsgierigheid ging ik er afgelopen week heen. Maar het was het wachten echt meer dan waard. Nienke brengt heel enthousiast haar stipstijl over en blijft je verzekeren: het komt goed!!! En inderdaad het kwam ook goed. Op een gegeven moment zie je door de stipjes de stip niet meer zal ik maar zeggen, maar het is leuk! Echt heel heel erg leuk. Mede door de duidelijke en rustige uitleg van Nienke. Er waren heel veel voorbeelden aanwezig, verschillende soorten keramiek waar we uit konden kiezen, porseleinverf en eigengebakken lekkers.


Bijschrift toevoegen


In verschillende fases worden de stipjes aangebracht en zo'n 3 uur later heb je een prachtig eindresultaat.
Het is echt zo leuk dat ik meteen verf en stokjes gekocht heb en binnenkort meer wil gaan stippelen. Weer een nieuwe hobby erbij ben ik bang ;)


eindresultaat



En nu ga ik weer heerlijk verder knutselen.
Fijn weekend allemaal!



8 opmerkingen:

  1. ziet er erg leuk uit!!! ik ga er niet aan beginnen, want anders ben ik ook zo aan weer een nieuwe hobby bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is zo leuk om te doen Ineke, maar ook verslavend. Je hebt er inderdaad meteen een nieuwe hobby bij ;)

      Verwijderen
  2. Oh echt mooi!!! Doet me denken aan de mooie borden van vroeger, maar eigenlijk is dit nog veel vrolijker en mooier! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sigrid, ik wordt er zelf ook gewoon vrolijk van!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel Lize, het is echt een aanrader om eens te doen.

      Verwijderen
  4. Heel gaaf. Lijkt me ook leuk om te doen.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als er ooit een workshop bij jein de buurt is dan zou ik het zeker doen Renske. Het is zo leuk om te doen!

      Verwijderen