vrijdag 4 september 2020

Zomerse top haken

Wat doe je als je dochter je heeeeel lief aankijkt en je een dikke knuffel geeft, en ondertussen vraagt; mama zou je alsjeblieft voor mij een topje willen haken? 
Jij kan zo goed haken dus dat lukt jou vast wel.
Natuurlijk voel je je dan enorm gevlijd en ga je aan de slag met het zoeken naar een geschikt (lees acceptabel patroon). 
O ja mama, graag over 1,5 week klaar zodat ik het kan dragen op het strand...
yeah sure natuurlijk, helemaal geen druk ofzo.

Maar stiekem voelde ik me wel heel erg trots en vond ik het wel een leuke uitdaging om iets te maken wat de goedkeuring van mijn kritische puberdochter kon verdragen.




Het patroon vond ik in de Sandra mode. In eerste instantie vond ik het wat lastig omschreven en de volgorde van de werkbeschrijving ook wat typisch maar zodra je dat door hebt gaat het ook heel makkelijk.
Het haakte lekker weg, de bovenkant van het voor en achterpand had ik zo klaar omdat deze alleen maar uit stokjes bestaan.
Daarna de 2 panden aan elkaar haken en als laatste de sierrand er aan haken in het rond. Ook dit ging lekker soepel dus de top was ruim op tijd klaar. En paste gelukkig perfect.


beide zelfgemaakt, kind en de top ;)
Beide zelfgemaakt, kind én de top 😉


Het garen wat ik hiervoor gebruikte is Katia Monaco en heeft een mooi glanseffect.

En mijn dochter? Die was er super blij mee en heeft er ook heel veel leuke reacties op gehad.
Met recht eer van mijn werk dus.


Liefs,
Mafke


7 opmerkingen:

  1. Staat haar prachtig!!
    Wat leuk dat ze zoiets aan wilde.
    Het is best een ding onder die pubers, iets zelf gemaakt kan ook zomaar heel suf zijn.
    Goed gemaakt, zowel dochter als top 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi, staat haar perfect!
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I really like this top - simple and beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gemaakt, de dochter én de top. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zeg. @Mafke, zou je me willen laten weten in welke Sandra ik het patroon kan vinden? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen