dinsdag 24 mei 2016

WIP's

Hebben jullie dat nou ook? Zoveel verschillende projectjes onder handen?
Iedere keer neem ik mezelf voor om me toch echt aan een werkstuk te houden en dit eerst af te maken voordat ik weer aan iets nieuws ga beginnen.

Maar dan... zie ik een prachtig nieuw bolletje garen, of een geweldig leuk project, er komt een nieuw haakboek uit (waar ik natuurlijk echt NU iets uit moet proberen) een leuk idee op Facebook komt voorbij etc. etc
Met het gevolg dat mijn goede voornemen nooit lang stand houd.
Het is ook zo leuk om te kunnen switchen tussen verschillende projecten. Momenteel heb ik bijvoorbeeld een paar sokken op de breipennen staan. Maar ja, bij mooi en warm weer heb ik geen zin om warme sokken te breien.

sokken


Om vervolgens een lekker luchtig haakwerkje te pakken.

Wat ik ook zo fijn vind is om een werkje klaar te hebben liggen wat je heerlijk gedachteloos kan doen. Voor de tv of ergens in de wachtkamer. Zo'n fijn werkje wat niet meteen af moet maar leuk is om erbij te hebben.
Zo ben ik nu een col aan het haken met de entrelacsteek. Haakt heerlijk weg en zo leuk om er iedere keer weer een vierkantje bij te zien komen. Bij deze steek hoef ik niet te tellen of na te denken, ideaal dus voor de tv of als ik ergens wat langer moet wachten.

entrelac haken



En niet te vergeten de scheepjescal 2016, elke week een vierkantje. Inmiddels heb ik alle lapjes van week 5 weer klaar en is het wachten op morgen als het patroon van week 6 wordt vrijgegeven.


scheepjes cal week 5


En zo heb ik nog een paar werkjes liggen. 
Ach ik verveel me niet en zo heb ik ook wat afwisseling denk ik dan maar :)
En als ik zo eens rond lees op het internet dan ben ik geloof ik echt niet de enige die zich niet bij een werkstuk kan houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten