zaterdag 24 december 2016

Fair isle

Aan het breien waag ik me ook regelmatig, niet zo vaak want mijn grote voorkeur ligt toch echt bij het haken.
Maar eerlijk is eerlijk, sommige dingen zijn gebreid gewoon mooier.
Wat ik dan ook heel leuk vind is fair isle breien. Het inbreien van patroontjes met garen van echte pure wol.


fair isle breien
Drops 0-863
                                              



Deze flessenwarmer is ook gebreid in fair isle techniek. Het patroon is van drops en kan je hier vinden www.garnstudio.com/includes/pattern-printphoto.php?id=5911&cid=7

Op dit moment ben ik bezig met een sjaal. Ik noem hem mijn Pippi Langkoussjaal door alle bonte kleurtjes die ik gebruik.


fair isle breien
Mijn pippi langkoussjaal
                                             


Zoals je ziet heb ik nog een flink stuk te breien voordat deze sjaal klaar is. Ik maak mezelf dan ook geen illusies en volgend jaar begin van de winter hoop ik hem af te hebben. Dat krijg je nu eenmaal als je er niet iedere dag aan werkt maar alleen zo af en toe als tussendoortje.

Nieuwsgierig naar deze techniek? Op youtube kan je verschillende filmpjes met uitleg hierover vinden.

Fijne feestdagen allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten