vrijdag 28 april 2017

Cake yarn

Als echte nederlander ben ik dol op koopjes.
Maar haken en koopjes gaan vaak niet goed samen. Ik werk graag met kwaliteitsgaren. Mooi garen is vaak duurder in aanschaf en mooie aanbiedingen of koopjes zie je dan ook niet vaak in het garenassortiment.
Laat ik me nu toch afgelopen week een geweldig garen vinden bij de Action. Ik was op slag verliefd!
Echte cake yarn (voor diegene die het nog niet kennen, dat is heerlijk zacht verloopgaren met een lang kleurverloop).
Voor de prijs kon ik het ook echt niet laten liggen, slechts €2,99




In het begin was ik wel huiverig of het garen me wel goed zou bevallen, maar oh wat was ik blij verrast over de kwaliteit. Het haakt heerlijk weg en is lekker zacht.
Na even nadenken had ik dan ook besloten om er een tunische sjaal van te gaan haken in combinatie met het shine garen (ook van A....).
Ik gebruikte naald 6,5 zodat het lekker soepel zou vallen. Elke 6e toer haakte ik met het shine garen zodat er een leuk bijpassend streepeffect ontstond.


sjaal is meteen ingepikt door middelste dochter



In slechts 4 avondjes was ik klaar met mijn sjaal. Ik gebruikte iets meer dan 1 bol van de cake yarn en een halve bol van de shine.





Met de andere kleur bol cake swirlz haakte ik een babydekentje, patroon: call the midwife en gebruikte ik haaknaald 7 zodat ook dit dekentje lekker soepel zou worden.
Hierbij knipte ik de draden wel steeds af voor de volgende kleur, er was namelijk net niet genoeg om 7 blokken te kunnen haken.
Op onderstaande foto zie je hoeveel ik kon haken met een bol, voor een ledikantdekentje denk ik dat je aan 2 bollen garen dan ook echt wel genoeg hebt.





Dus ja, soms kan je ook voor garen echt leuke koopjes tegenkomen! Ik ben zeer blij en tevreden met dit haakgaren voor deze prijs en kwaliteit. Aan de binnenkant van de wikkel staat zelfs nog een breipatroon.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten