zaterdag 1 april 2017

Tutteldoekjes

De vorige keer schreef ik al dat ik het zo leuk vind om kraamkadootjes te haken. Behalve de lappenpoppen vind ik een tutteldoek hier ook erg leuk voor.
Het is zo simpel, als basis haak je een grote granny en daarop een leuk (beesten)hoofdje.





Die kleine babyhandjes vinden het heerlijk om met zo'n doekje te friemelen en het houd ook makkelijk vast.
Door te variƫren met kleuren en verschillende hoofdjes is zo'n doekje toch iedere keer weer anders.
Voor zo'n tutteldoekje haak ik wel het liefste met katoen dat vind ik voor zo'n baby toch iets prettig dan acrylgaren.





Veel leuke haakpatronen voor dierenhoofdjes zijn te vinden in het boekje: dierencupcakes haken van Marieke Dissel https://www.bol.com/nl/p/dieren-cupcakes-haken/9200000005563740/
 Het patroon voor een granny square kan je vinden op google, er staan er zo veel op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten