vrijdag 16 maart 2018

Vlaggetjes haken

soms heb je zin in iets vrolijks en gezelligs. En wat is er nu vrolijker dan vlaggetjes?
Deze haakte ik nog niet eerder, dus hoog tijd om hier eens verandering in aan te brengen.

Nadat ik mooi en betaalbaar garen had gevonden (shiny cotton in combinatie met fine blend van de action) was het zoeken naar een leuk patroon.
Ik vond twee leuke patronen, namelijk een patroon van studio hip&stip uit dit boek en een patroon van haken en kleur uit dit boek. Beiden patronen vond ik erg mooi dus leek het mij een leuk idee om deze samen te combineren.
Naar eigen inzicht paste ik de patroontjes wel een klein beetje aan.





Ook nu was ik erg blij met het eindresultaat. Het was precies zo vrolijk en gezellig geworden als ik voor ogen had.
Kijk maar eens hoe leuk en feestelijk het eruit ziet als de vlaggenlijn hangt.





Het haken van de vlaggetjes was erg makkelijk door de duidelijke uitleg van de patronen, het garen haakte lekker weg en de kleurtjes maken me blij.
Kortom weer een geslaagd project!


10 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke vlaggenlijn!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Ilse, hij is zo vrolijk geworden.
      Liefs, Mafke

      Verwijderen
  2. Hé leuk, die combinatie van de 2! Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sigrid, de combinatie vind ik zelf ook zo leuk, dat glittergaren maakt het geheel nog vrolijker.
      Liefs, Mafke

      Verwijderen
  3. Het ziet er erg leuk uit! Heel vrolijk.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Renske, ik vind ze zelf ook zo vrolijk. Ben ook erg blij met het eindresultaat.
      Liefs, Mafke

      Verwijderen
  4. Oh heerlijk wat een superleuke vlaggenlijn is dit geworden! Heel mooi, ga gelijk even kijken welke boeken in ga aanschaffen :)

    Groetjes, Vivienne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je voor het compliment Vivienne.
      Laat je weten hoe jouw vlaggetjes zijn geworden?
      Liefs, Mafke

      Verwijderen