zaterdag 9 juni 2018

Granny deken haken

voor wie zich al afvroeg of er nog wel wat gehaakt wordt de laatste tijd, jazeker! Volop zelfs.
Ik ben bezig met het maken van een hele grote granny square deken.
Ook zo'n dingetje wat al heel wat jaartjes op mijn wishlist stond om te maken. Ik vind ze zo mooi en je kan er heerlijk mee variƫren.

Om te beginnen koos ik 6 sprankelende kleuren uit. Van elke kleur haakte ik 20 rondjes, 120 dus in totaal.





Daarna ging ik deze rondjes omhaken met een andere kleur. Steeds 4 rondjes met een andere kleur omhaken.





En de laatste ronde toer ging ook weer met een andere kleur. Ik wilde niet dat een kleur 2x voorkwam in een cirkel dus dan vallen er al 2 kleuren af (die je al gebruikt hebt).
En zo heb ik uiteindelijk 120 cirkels die allemaal verschillend zijn. Zo leuk!
Om even een rekensommetje te geven 120x3= 360 cirkels haakte ik. Wow, je zou er bijna draaierig van worden.

Nu ben ik toe aan het minst leuke deel, draadjes instoppen. Sommige draadjes kon ik meehaken, maar er blijven er genoeg over om in te stoppen. Even een rotklusje waar ik me echt toe moet zetten.





Maar daarna komt natuurlijk het allerleukste deel. Het joinen. De cirkels al hakend met elkaar verbinden zodat het squares worden en een heeeeeele grote deken.





Het garen waar ik mee werk is Katia Alabama. Een 50% katoen en 50% acryl garen. Daardoor zacht en licht. Ik haak met naald 4 en het garen haakt fijn weg. Doordat het geen puur katoen is wordt de deken ook niet te zwaar.
Het garen bestelde ik hier.

Maar nu eerst maar eens moed verzamelen om alle draadjes weg te gaan werken...

Fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten