vrijdag 24 januari 2020

Kruikenzak haken

ik ben een echte koukleum.
S'avonds zit ik graag pal voor de openhaard (het liefst met een haak of breiwerkje en een leuke serie op tv) en ook in bed heb ik het graag comfortabel.
Koude voeten vind ik helemaal verschrikkelijk en dan kan ik ook echt niet inslapen.
Daarom neem ik in de winterperiode vaak een warmwaterkruik mee naar bed. Heerlijk om mijn voetjes tegenaan te vlijen en dan nog even lezen in bed. Zo raak ik goed ontspannen en slaap dan lekker in.

Nu zijn alleen die rubberen warmwaterkruiken zo eh tja, hoe zal ik het omschrijven? Rubberig! Gek woord maar zo voel ik dat dus. Ondanks de heerlijke warmte voelt dat rubber plasticachtig van die kruik niet zo lekker.

Maar daar heb ik iets op gevonden!
Een heerlijk zachte hoes gehaakt voor om mijn kruik.





Hiervoor gebruikte ik het northern lights garen wat ik kocht bij Action. Hier kan je zien welke kleuren er allemaal zijn van dit garen.
Ik gebruikte bijna 2 bollen en het patroon vond ik hier maar gaf er wel een beetje mijn eigen draai aan.


gebruikte garen


Nu heb ik een heerlijk zachte en warme kruik. En voelt het zoooo lekker aan mijn voetjes.
De onderkant sloot ik met kamsnaps zoadat ik de hoes ook weer makkelijk van de kruik kan afhalen.





Heerlijk genieten nu in mijn bedje!


Liefs,
Mafke



5 opmerkingen:

  1. En meteen een hele vrolijke eyecatcher!!
    Wat een leuk garen is dit.
    Met koude voeten kun je zeker niet slapen, er is niks vervelender dan koude voeten (alhoewel, kruimels in bed vind ik ook niks🤣).
    Je bent weer leuk bezig geweest en hebt ook nog eens een nuttig iets gemaakt voor jezelf.
    Welke series kijk jij?
    Wij hebben ook Netflix maar ik weet niet waar ik leuke series kan vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi met de verloopkleuren Mafke 🧡💙

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kruikenzak. Dan zal in slaap vallen veel fijner gaan.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen