maandag 3 februari 2020

shawl breien

Als het flink koud is vind ik het lekker om een fijne col/shawl te dragen.
Het liefst zelf gemaakt natuurlijk. Maar omdat je daarvoor aardig wat lengte moet breien koos ik voor gewoon simpel recht/averecht en liet het garen zijn werk doen 😉.





Als garen viel mijn keuze op de bouclé yarn van de action. Doordat het een verloopgaren is wat een beetje gekrinkeld is  krijg je een heel leuk effect. Het ziet er lekker nonchalant uit. Een moeilijk of aparte steek is dus helemaal niet nodig omdat het garen al zelf genoeg doet.




Met deze col ga ik het zeker niet koud krijgen.


gerbuikte garen


Voor deze col breide ik op naald 6 en ik gebruikte net iets minder dan 2 hele bollen.
Een naald recht, 1 naald averecht etc.
Een mooi werkje wat je lekker gedachteloos kan doen.

Liefs,
Mafke



2 opmerkingen: