woensdag 28 oktober 2020

Peg dolls

kennen jullie die leuke houten blanco poppetjes? Peg dolls worden ze genoemd.
Je kan ze zelf naar eigen idee decoreren.
Ik had het geluk bij action 3 verschillende maten te kunnen kopen. En ik wist ook al meteen wat ik hiermee van plan was...
Namelijk mijn eigen kerstdecoraties maken. Nu we waarschijnlijk een rustige en wat saaiere kerst dan anders tegemoet gaan, is het extra leuk om het thuis fijn en gezellig te maken. En hoe kan dat beter dan zelf aan het knutselen te gaan?



Ik wilde graag verschillende kersthangers maken.
Eerst tekende ik met potlood het idee op en daarna schilderde ik dit met acrylverf in. Omdat het blanco hout is zijn er meerdere laagjes verf nodig om een egaal resultaat te krijgen.


de 3 verschillende maten zoals ik ze kocht bij action

Het is een fijn en precies werkje, en daar houd ik van. Heerlijk om zo uit niets, iets te creeƫren. Muziekje aan, theetje te erbij en dan heerlijk aan de gang.




De peg dolls lakte ik 2x af met blanke vernis (action) voor een extra beschermlaag en een mooie glans. Nu blijft de verf ook mooi en kunnen ze niet snel beschadigd raken.






Bovenin de hoofdjes plaatste ik ijzeren schroefoogjes zodat ik mijn kerstpoppetjes met een haakje in de kerstboom kan hangen.




Het was de eerste keer dat ik iets maakte met peg dolls maar zeker niet de laatste keeršŸ˜‰.
Ik beleef altijd veel plezier aan het knutselen en handwerken, maar dit project gaf me wel heel erg veel plezier. Het is zo leuk om zo'n blanco poppetje onder je handen te zien uitgroeien tot een heel eigen (kerst)figuurtje. 

Omdat het mij zoveel plezier gaf vraag ik me af of er meer mensen zijn die weleens iets met peg dolls doen? Of heb je juist naar aanleiding van dit blogje zin gekregen om hiermee aan de slag te gaan?
Laat het me weten want ik vind het altijd erg leuk om jullie reacties te lezen.

Liefs,
Mafke


6 opmerkingen:

  1. Oooh ik vind ze echt te leuk wat heb je dat mooi gedaan! En wat een leuke blog gezellig, ik ga (ook) hier je volgen :)) en morgen kijken of ik bij de action binnen kan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och ze zijn super leuk allemaal. Ik had niet het geluk om ze te kunnen scoren bij de Action maar zoek nog even verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zijn ze en ook zo mooi beschilderd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke poppetjes! Die kunnen zo de kerstboom in.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai, wat super leuk...
    Hier ook crea bea ermee...
    Morgen weer heerlijk freubelen ermee...
    Kan helaas alleen geen foto delen evan...

    Groetjes Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen