woensdag 18 november 2020

Knutsel inkooptips



Knutselen doe ik het hele jaar door, maar in deze tijd van het jaar vind ik het extra leuk. 
Lekker binnen, kachel aan, beker thee erbij en knutselen maar!

Ik kocht heel veel verschillende knutselspullen bij de action. Behalve dat ik je deze graag laat zien geef ik je ook meteen een voorbeeld van wat je er bijvoorbeeld mee kan doen. Maar laat vooral je eigen fantasie spreken!

Ik kocht twee kerstballen (een verpakking) die al voorzien waren van een zwarte krijtlaag. Met de bijgeleverde witte krijtstift kan je je eigen tekening of tekst op de kerstballen maken. 



Glitters kunnen natuurlijk altijd en overal! En voor zoveel dingen te gebruiken.



Glitters in verschillende maten en kleuren. 
Ik maakte een schudkaart en vulde deze met de glitters.




En het onderlijfje van mijn engeltjes decoreerde ik ook met deze glitters.
Zomaar wat ideetjes.

 


En wat denken jullie van diamond painting? Ik kocht verschillende doosjes (in elk doosje vier verschillende kaarten) met ansichtkaarten om te diamond painten. Niet te groot dus lekker overzichtelijk en snel klaar. En toen dat hier eenmaal op tafel lag gingen de dochters er ook mee aan de slag. 


 


Nu heb ik weer een fijne voorraad kaartjes. Erg handig, want was er nu leuker dan echte post te ontvangen?

 


Mocht je nu denken dat ik inmiddels al wel uitgekocht en geknutseld was? Nou niet dus ;) Ik kocht nog meer.

Twee sets letterstempeltjes belanden ook in mijn winkelwagentje. Toen ik ze kocht had ik nog geen idee wat ik ermee wilde gaan maken, maar ik vond ze te leuk om te laten liggen. En bij de action is het ook altijd zo, weg is pech…
Maar een paar dagen later tijdens het koken kreeg ik wel een idee. 

 

Mijn houten spatels vond ik er maar saai uitzien. Deze konden wel wat gezelligs gebruiken.
Dus met de letterstempels er een toepasselijk tekst op gestempeld. Meteen een stuk vrolijker.
En inmiddels zijn ze ook al een paar keer in de vaatwasser geweest en de tekst staat er nog steeds op.

 


Het laatste item wat ik kocht was scratch art. In een doos zitten twee verschillende afbeeldingen.
Maar deze afbeeldingen zitten verstopt onder een zwart laagje. Met het bijgeleverde houten kraspennetje kras je deze laag weg en dan komt je afbeelding tevoorschijn.
Het is duidelijk aangegeven waar je moet krassen want dat gedeelte is zilverkleurig. Het is de bedoeling dat je alleen dat weg krast en niet lukraak over het hele vel gaat krassen want anders verlies je je afbeelding.

 

Mijn dochter vond dit wel leuk om te doen en maakte de panter. Zo gaaf hoe de kleuren in het echt over komen.
Leuk werkje om te doen met de radio aan of terwijl je luistert naar een luisterboek of podcast.

 


Volgens mij heb ik jullie nu weer heel veel betaalbare knutseltips gegeven.
Hopelijk heb ik zo een beetje inspiratie over kunnen brengen.

Heel veel knutselplezier!


Liefs,
Mafke




1 opmerking:

  1. Die houten popjes vind ik zo leuk. Maar ik vond ze helaas nog niet in onze A winkel.
    Veel plezier met knutselen,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen