zaterdag 1 mei 2021

Tunisch gehaakt kussen

 Het was alweer even geleden dat ik tunisch gehaakt had. En daardoor was ik ook vergeten hoe leuk en relaxed dat is om te doen. Echt zo'n zen werkje. 
En daarbij gaat het ook nog eens super snel. Ik vind het een combinatie van breien (maar dan met 1 naald) en haken.
Ik wilde extra kussentjes maken voor in onze caravan en toog daarom weer naar mijn favoriete winkel de Action om vrolijk garen uit te kiezen.




Mijn keuze viel op zelfstrepend garen van 100% acryl. De afwisseling in de kleuren vind ik erg leuk en het garen is ook nog eens superzacht. Een lekker knuffelkussen dus.


gebruikte garen



Tunisch haken is echt niet moeilijk, je hebt voor grote projecten zoals mijn kussen wel een tunische haaknaald nodig. Kleine dingetjes zou je zelfs met een gewone haaknaald kunnen maken.
Een goede uitleg over tunisch haken met instructiefilmpje kan je hier vinden.




Voor mijn kussen van 40x40 cm heb ik 70 steken opgezet. Je haakt twee lappen die je vervolgens weer aan elkaar vast haakt. Wanneer je 3 zijdes aan elkaar hebt gemaakt stop je je binnenkussen er in en haak je de laatste zijde dicht.
Om het helemaal af te maken maakte ik ook nog 4 tassels die je aan elke hoek 1 bevestigd.

Wist je trouwens dat je op mijn instagramaccount nog veel meer foto's en creaties van mij kan zien? Neem maar eens een kijkje hier op mijn account.

Liefs,
Mafke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten