zondag 16 mei 2021

Meivakantie knutsels

Aangezien deze meivakantie een beetje in het water viel door het weer en omdat er nog niet zoveel open was besloot ik deze vakantie maar veel te knutselen. Iets wat ik altijd al graag doe en ook de dochters schuiven graag aan.

Gelukkig is mijn favoriete winkel de Action wel weer gewoon open zonder afspraak en toog ik daarheen voor weer wat nieuwe knutsels en frutsels.

Als eerste kocht ik chalk markers en daarmee maakte ik maar meteen een toepasselijke tekening op het raam.



Jip en Janneke in de regen en met veel wind. Toepasselijker kon gewoon bijna niet.
De afbeelding printte ik uit en bevestigde deze aan de buitenkant van het raam. Zo kon ik nu aan de binnenkant de tekening makkelijk overnemen.
En zo gaf het wisselvallige weer meteen wat gezelligheid 😉.


Dit zijn de chalk markers die ik gebruikte


Nog iets leuks wat ik mee had genomen was een hele grote diamond painting in geweldige felle kleuren. Echt heel gaaf. Ik viel meteen voor de prachtige kleuren.
Ik had nog niet eerder een grote diamond painting gemaakt maar het werkt voor zich. Er staat op de zakjes met steentjes een letter of nummer aangegeven en deze correspondeert weer met dezelfde letter of nummer op de afbeelding.
Het pakket is compleet met applicatorpennetje, bakje voor de steentjes en kleefspul (sorry ik weet er even geen betere benaming voor) om de steentjes aan het pennetje te laten kleven zodat je ze makkelijk op de afbeelding kan overbrengen.


complete diamond painting set


Nadat ik gestart was lag de set eigenlijk continue achter op tafel en regelmatig was er wel iemand die even weer wat steentjes plaatste.


het begin is gemaakt


Doordat het de hele tijd zo klaar lag was aan het einde van de meivakantie de afbeelding dan ook echt helemaal klaar!





In het echt is hij nog mooier dan op de foto.
Ik vond het echt een leuk iets om in de vakantie te doen, wellicht dat we dit vaker gaan doen in de vakanties vooral als iedereen er aan mee werkt is het erg leuk. Iedere keer weer die verbaasde en verrukte uitroepen als er weer iemand een stuk verder was gekomen.

Natuurlijk hebben we niet alleen geknutseld en was het niet alleen maar slecht weer, we zijn dus ook lekker wezen wandelen, het eerste terrasje weer kunnen pakken en gewoon lekker even bijgekomen.

Liefs,
Mafke







1 opmerking:

  1. Wat een leuke raamtekening! Lekker toepasselijk bij dit veranderlijke weer.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen