zaterdag 12 juni 2021

PicaPau eenhoorn haken

van picapau heb ik de beide  haakboeken maar tot mijn schande moet ik bekennen dat ik er nog nooit iets uit gehaakt had.
Inderdaad had, want mijn eerste picapau beestje heb ik inmiddels gehaakt. Dit kwam zo doordat ik op instagram een heel leuk initiatief tegenkwam. Elke maand haakt een groep een beestje uit boek 1 of boek 2, en je kan aangeven of je meedoet met het beestje uit boek 1 of 2.
Dit was voor mij een mooie stok achter de deur. 
En zo ontstond Robin Eenhoorn.





In het begin moest ik even wennen hoe deze patronen in elkaar zitten maar zodra je dat door hebt (het is eigenlijk zo logisch) werkt het echt heel fijn.
Bijna alle onderdelen worden meteen aan het lijf gehaakt, dus de poten haak je er meteen aan en ook de nek en het lijf haak je meteen aan elkaar. Daardoor hoef je alleen nog maar het hoofd er later op te naaien en de manen, staart en vleugeltjes. Doordat je de poten meteen doorhaakt aan  het lijf ziet het er ook heel erg mooi uit.




Op bovenstaande foto zie je goed hoe alles aan een stuk gehaakt wordt. Zo mooi en heel knap bedacht.




Ik vond het erg leuk om hieraan mee te doen én om alle andere eenhoorns te zien die de groep gemaakt had. Iedereen probeert er toch zijn eigen draai aan te geven en zo krijg je leuke variaties.
Ook deze maand doe ik weer mee. Welke beestje het dit keer gaat worden blijft nog eventjes geheim. Eind van de maand plaatst iedereen tegelijk zijn gehaakte exemplaar op instagram.

Ook meedoen? Kijk even op dit account https://www.instagram.com/kikkerleeuw/ of kijk voor alle creaties op instagram onder de hashtag #ikpicapaujijpicapaut


Liefs,
Mafke









2 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar dat je soms leuke haakboeken hebt en daar niets uit haakt. Wat goed dat je het idee op instagram hebt gevolgd. Nu heb je een echte, leuke eenhoorn klaar en wie weet ga je verder met een van de andere patronen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n geweldige patronen van Pica Pau, met al die originele details. Leuk om ze zo samen te haken.

    BeantwoordenVerwijderen