zaterdag 8 januari 2022

Happy Planner

Normaal doe ik er niet aan, goede voornemens maken voor het nieuwe jaar. Ik bedoel maar je wilt toch altijd zo fijn,gezond, creatief etc mogelijk leven?

Maar dit keer begon het bij mij toch ook een beetje te kriebelen om ergens in januari mee te starten. Namelijk het maken of bijhouden van een soort jaaroverzicht. Zodat ik na een jaar terug kan zien wat ik zoal gemaakt heb, waar ik geweest ben, met wie ik had afgesproken en belangrijke afspraken en gebeurtenissen.
Geen echt dagboek maar gewoon kleine notities en foto's.
En met dit voornemen startte ook mijn zoektocht naar een planner of notebook die het beste bij mij voor dit doel zou passen.
En zo kwam ik uit op de happy planner, je kan namelijk makkelijk zelf extra bladzijdes toevoegen en je kan hem zo dik maken als je zelf wilt.
Op de originele site van the happy planner kwam ik veel leuks tegen en werd ik steeds enthousiaster. Nu is het wel zo dat niet al deze planners in Nederland verkrijgbaar zijn maar de mijne kocht ik bij hobbywerken. Ook kan je er veel vinden bij Craftelier.

Toen ik dan eenmaal besloten had om voor de happy planner te gaan bleken er ook nog heel veel verschillende maten te zijn en verschillende pagina indelingen. Tjonge tjonge het werd er niet makkelijker op.
Maar na veel inlezen en kijken op instagram en youtube ging ik voor de classic versie met verticale indeling.
Voor mij perfect voor kleine notities en aantekeningen en leuk om te decoreren.


omslag van mijn happy planner


verticale pagina indeling


Wat ziet dat er in eerste instantie kaal uit zo! Maar op instagram kwam ik het account tegen van dots and drawings en haar stickers vond ik zo ontzettend gaaf!!! Hiermee wilde ik ook graag mijn eerste pagina's decoreren.




De eerste stickervellen liggen klaar om mee te gaan decoreren. En dan krijg je toch een beetje koud water vrees. Dat eerste stickertje plakken vond ik gek genoeg nog best spannend. Je wilt het graag goed doen, terwijl er eigenlijk geen fout bestaat want het is jouw persoonlijke planner die je zelf kunt customizen. Niemand die je zegt hoe je het moet doen.
Dus aan de slag dan maar.




En dit is dus mijn eerste week geworden. En ik ben er blij en tevreden mee. Nu nog mijn notities er in schrijven.
Elke week hoop ik dan een eigen uitstraling te geven, heb er zin in! Met hopelijk einde van het jaar een leuk overzicht.
De een noemt het memory keeping of een bullet journal maar voor mij is het gewoon mijn eigen planner boekje.

Nu zijn er van het merk happy planner ook een hoop accessoires en stickers te koop. Vaak in thema's en ik kon het niet laten om er hier ook nog een aantal van te kopen.


sticker van The happy planner

En gelukkig had ik net voor de huidige lockdown ook nog wat leuks kunnen kopen bij de action die ik wil gaan gebruiken in mijn planner.
Hele gave metallicstiften, leuk voor extra accenten of een tekst die net iets meer moet opvallen.
En stickers in de vorm van hartjes. Deze wil ik gaan gebruiken bij dagen die extra bijzonder waren.


happy action aankopen voor mijn happy planner


Verder had ik al een pocketprinter en deze wil ik gaan gebruiken om kleine foto's aan mijn planner toe te voegen. Zo wordt het dan een mooi compact jaaroverzicht.

Aangezien dit plannen helemaal nieuw voor mij is ben ik benieuwd wie dit nog meer doet en/of leuke tips voor mij heeft.


Liefs,
Mafke













1 opmerking:

  1. Super leuk, héél veel plezier ermee!
    Ik kocht een hele mooie agenda waar ik heel blij mee ben een waarin ik ook mijn eigen dingen wil gaan bijhouden en schrijven.
    Een agenda echt alleen voor mij!!

    BeantwoordenVerwijderen