zaterdag 29 september 2018

DIY: kerst sfeerlichtje

heel vaak ben ik van de last minute creaties en van het versieren /decoreren van mijn huis.
Tot dit keer, ik maakte zowaar al een sfeerlichtje voor kerstmis.





Zo leuk en ook nog erg simpel om te maken.

Wat gebruikte ik hiervoor?
- een leeg groentenpotje
- paintmarkers (Action)
- kerst decoratielint (tuincentrum)
- effect folie (tuincentrum)
- spuitverf, primer en zilver (Action)

Met de paintmarkers tekende ik een afbeelding op het glas. Ik deed dit door een afbeelding uit te printen en deze in het potje te doen. Zo kon ik het makkelijk over tekenen.
Deze afbeelding tekende ik aan de voor,- en achterkant op het potje.

Toen dit goed gedroogd was knipte ik de folie op maat. Omtrek van het potje opmeten en de hoogte, en in het potje plaatsen. Ik plakte de folie eerst aan elkaar en vouwde deze lichtjes dubbel om deze in het potje te kunnen krijgen. Eenmaal in het potje voorzichtig de vouw eruit duwen.
Het is een heel apart folie, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar met lampjes achter het folie geeft het een 3-d effect. De lampjes lijken dan net sterretjes, zo leuk.

Het dekseltje eerst spuiten met een primer, ik deed dit 2x.
Als dit goed droog is daarna nog een of twee laagjes met zilverkleur spuiten.

Een lichtsnoer met 20 lampjes in het potje plaatsen. Het batterijdoosje legde ik gewoon op de bodem, door het folie wat in het potje zit kan je deze toch niet zien.

Deksel op het potje schroeven, een leuk kerstlint om de bovenkant van het potje knopen en klaar!!!

Hoe iets zo simpel en makkelijk om te maken toch heel erg leuk kan zijn.


gebruikte materialen

Die paintmarkers zijn trouwens erg leuk. Ik gooide ze een beetje gedachteloos in mijn winkelwagentje met het idee, komt vast wel eens van pas.
Maar thuis wist ik eigenlijk niet zo goed wat het nu precies was. Na wat googlen kwam ik erachter dat het acrylverf is en dan in een stift.
Echt super handig want je kan dit dus echt (bijna) overal op gebruiken. Glas, papier, steen, hout etc.






Stiekem ben ik nu natuurlijk wel benieuwd of er al meer mensen bezig zijn met kerstcreaties, of ben ik er dit jaar echt eens een keertje heel erg vroeg bij?


Liefs,
Mafke





2 opmerkingen:

  1. Ik ben er nog niet mee bezig, maar jouw sfeerlichtje is echt knap en geeft me zin om er wél al aan te beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er idd vroeg bij, haha. Bij mij begint dat meestal pas na Sinterklaas. Het potje is erg leuk geworden. Lijkt me ook leuk met een kaars erin.

    BeantwoordenVerwijderen