maandag 8 oktober 2018

Oorbellen maken (faux leather)

faux leather, oftewel fancy leather set zoals het in de winkel wordt genoemd vind ik zo mooi.
Nepleer dus met de uitstraling van echt leer alleen makkelijker om mee te werken en stukken goedkoper. Ik bedoel maar, voor een set van 6 vellen betaalde ik maar €0,99.
Dat noem ik nog eens betaalbaar.
En daarom kocht ik natuurlijk ook maar meteen meerdere sets, er zijn namelijk diverse kleurvarianten te koop. Bij mijn favoriete winkel, de Action. Serieus, het knutselassortiment wordt daar steeds uitgebreider.

Maar goed, wat kan je ermee? Eigenlijk alles wat je maar wilt. Je kan het makkelijk knippen, snijden en ik denk zelfs uitstansen met de stansmachine waar ik hier eerder over schreef.

Nu leek het mij een leuk idee om er oorbellen van te maken, je ziet ze weleens in de winkel hangen van nepleer en zijn dan best duur.





Het leek me het slimste om dit te gaan doen met mijn silhouette cameo. In de silhouette design store zag ik leuke oorbellen staan en deze heb ik in verschillende kleuren gesneden met de silhouette.
Dat ging echt heel erg goed, met de juiste instelling ging het snijden moeiteloos.
En ik vind ze zelf ook echt zo gaaf geworden! Moet je eens kijken wat een leuke voorraad oorbellen ik nu heb voor 2 euro! De kleuren die ik gebruikt heb om komen uit te verschillende kokers.





voorbeeld van het materiaal


Je kan het materiaal ook heel makkelijk met de hand knippen en als je het ergens op wilt lijmen dan gaat dat heel goed met textiellijm.





Dit is nu echt zo'n project geweest wat nog leuker en mooier heeft uitgepakt dan ik had durven dromen.
Echt, ik ben er zo blij mee.





Ik ben benieuwd of er meer mensen nu met dit materiaal aan de slag gaan, en natuurlijk wat iedereen ervan gaat maken.

Liefs,
Mafke

7 opmerkingen:

  1. Echt geweldig zijn ze! Vooral de onderste, die vind ik het mooist. Jammer dat ik geen hangers draag (omdat ze me niet staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh deze zijn zo gaaf! Heel leuk dat je ze zelf gemaakt hebt.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, gisteren ook verschillende rolletjes gehaald. Dank je wel voor de leuke tip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn prachtig... hebben ze het hangertje zelf ook in de Action?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg knap! Welke instellingen heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen