zaterdag 23 februari 2019

Mandjes haken

mandjes heb je nooit teveel, en ze zijn ook nog eens super leuk en makkelijk om te haken.
Bij action kocht ik mooi garen, all weather yarn genaamd. Het deed me een beetje denken aan het (duurdere) bobbiny garen.
Een wat dikker garen, ik gebruikte naald 7, wat toch fijn aanvoelt en zeker niet stug is om mee te haken.
Ik kocht 3 bollen en besloot om hiermee 2 verschillende mandjes te haken.






Een mandje waar ik contraststrepen in roze aan toevoegde. Ik blijf het een mooie combi vinden, grijs met roze.
Zo'n mandje haken is heel simpel. Je haakt een cirkel totdat je de gewenste diameter hebt, vervolgens eens toer haken in de achterste lus en daarna alle toeren weer gewoon haken tot de juiste hoogte. Easy peasy dus.
Voor een leuk detail vouwde ik de rand een stuk om en voegde een klein leren labeltje toe.





Het tweede mandje wilde ik nog iets steviger hebben en ik besloot dan ook om deze om een leeg conservenblik te haken. Leuk als plantenbak of pennenhouder etc.
Voor de extra accenten haakte ik hier met katoen nog strepen op. Lekker vrolijk het mocht van mij best opvallen.





Leuke kleine projectjes om te maken met een snel klaar en groot effect resultaat.
Zoals ik al zei, mandjes heb je nooit teveel ;)





En nu ga ik nog even heerlijk genieten van het prachtige weer, wat een genot om nu al zoveel zon te hebben. Heerlijk met een nieuw haakwerk in de zon.
Fijn weekend allemaal!

Liefs,
Mafke

2 opmerkingen:

  1. Mijn dochter is haar slaapkamer aan het opruimen en pimpen......Ik zal haar deze mandjes eens laten zien, wie weet wil zag er wel een paar, voor haar spulletjes.
    Ik heb nog mooi garen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt dus voor het delen van je bericht en voor de duidelijke, makkelijke uitleg, dat moet lukken zo!

    BeantwoordenVerwijderen