maandag 4 februari 2019

Creatief met ecoline

Creatief met ecoline, oftewel liquid watercolor zoals het bij action in de schappen ligt.
Eerder maakte ik hiermee al kaartjes waar ik in deze blogpost over schreef.

De liquid watercolor is een mooie waterdunne verf met zeer heldere kleuren. Ik zag ze in de winkel in 2 sets te koop, namelijk in blauwtinten en rood/roze tinten.
Alle kleuren mengen onderling heel mooi waardoor je een grote verscheidenheid aan kleuren kan krijgen.

Het leek me nu leuk om er een abstract schilderij mee te maken.





Je gaat als volgt te werk, je neemt een canvas schildersdoek, (deze kocht ik ook bij Action) en beplakt deze met schilderstape. Net waar jij wilt en wat voor je patroon je wilt maken.
Ik wilde mijn lijnen niet helemaal super strak hebben dus zorgde ik ervoor dat ik de schilderstape niet overal even hard aanduwde.
Wil jij juist wel graag mooie strakke lijnen? Zorg er dan juist voor dat je de schilderstape overal goed stevig op het schilderdoek hebt aangeduwd en duw deze desnoods even extra stevig aan.
De vlakken die nu ontstaan zijn kleur en verf je in met de ecoline. Ik vond het leuk om kleuren te mengen en verschillende tinten in elkaar over te laten lopen.
Wat ook een heel leuk effect geeft is om in de nog natte verf zoutkristallen te leggen, grote korrels. Deze absorberen de verf en dat geeft een mooi effect. Ook waterdruppels laten vallen in de verf geeft een verrassend resultaat.
Leef je uit en maak er je eigen bijzondere werk van.

Laat je werk heel goed drogen en verwijder dan voorzichtig de schilderstape.




Oke, een picasso is het dan wel niet, maar het is wel mijn eigen mafke creatie, die zoals je op de bovenste foto kan zien, gezellig staat te pronken in huis.




Deze liquid watercolor ga ik zeker vaker gebruiken. Je doet er ook lekker lang mee want je hebt echt steeds maar zo weinig nodig.


gebruikte verf
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wie er nog meer deze verf gekocht heeft en wat er allemaal al mee gemaakt is.


Liefs,
Mafke

1 opmerking:

  1. Ik heb deze verf niet, maar wel ecoline potjes. De ecoline kreeg ik via de school van onze kinderen. Ik maak daar vaak achtergrondjes mee, voor mijn kaarten.
    Als ik veel water gebruik zijn de kleuren heel zacht, weinig water veel harder.
    Ik gebruik het graag.
    Jou schilderij is ook erg mooi.
    Wat een goed idee is dit.

    BeantwoordenVerwijderen