zaterdag 17 augustus 2019

Market bag

en dan is de vakantie weer voorbij...
Hier in het zuiden beginnen maandag de scholen weer. Ergens ook wel fijn, weer wat ritme en structuur.
De hele Mafke familie ging op vakantie in Zuid-Frankrijk met de sleurhut.
En we hadden een heerlijke vakantie, lekker relaxed en mooi weer. We gingen veel zwemmen, een dagje naar zee en bezochten wat leuke franse dorpjes. Verder heb ik heerlijk gelezen en ook een beetje gehaakt.

Voor mijn vakantie pakte ik een grote mand met wolletjes en haakpatronen in (iets met keuzestress...) met het plan om lekker veel te haken.
Nou van dat plan is weinig terecht gekomen. Tijdens de heenreis begon ik aan een super leuke tas te haken, de Divine market bag, met als doel om er tijdens de vakantie toch minstens 2 te maken.
Je raad het al, zelfs een tas kreeg ik niet af. Geeft niks ik heb heerlijk genoten van het weer, de omgeving, mijn boek en het gezelschap.
Af en toe haakte ik een paar steekjes maar daar was alles dan ook wel mee gezegd.




De tas maakte ik dan ook thuis af tijdens mijn laatste vakantieweek.
In het kader van: use what you have dook ik mijn grote wol voorraad in en vond daar natuurlijk heel veel mooie wolletjes. Ik koos voor de sachenmayer Micro Grande van 100% acryl. Geen idee eigenlijk of dit garen nog verkocht wordt.
Het patroon is van Knotsosquare en deze kan je hier op Ravelry vinden.
Voor het eerst haakte ik volgens een engels patroon en dat viel me echt reuze mee. Dat ga ik dus vaker doen, de keuze in leuke patronen wordt dan ook veel groter.





Deze tas ga ik vast vaker maken, hij is zo leuk en in andere kleuren doet hij het ook vast goed.


liefs,
Mafke



3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook altijd wat te haken en altijd wat te knutselen bij me.
    Soms doe ik niks, soms wel.
    2 Jaar geleden heb ik héél veel gehaakt, vorig jaar maakte ik 1 knuffel en dit jaar ben ik heel druk met kaarten maken.
    Ik vind het heerlijk om te doen als het wat slechter weer is.
    Je tas is heel erg mooi, het patroon is prachtig en de kleur stoer.
    Goed dat je het uiteindelijk toch af gemaakt hebt, ik zou er inderdaad nog 1 maken, met een frisse zomer kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, zo’n tas. Ik haakte er laatst ook twee, handig om mee te nemen als je boodschappen doet, niet?!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze vind ik super leuk! Zou er enkele moeten maken want zijn superhandig tijdens boodschappen doen. Bedankt! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen