donderdag 5 december 2019

granny driehoek shawl haken

jullie weten inmiddels al dat ik ook dol ben op makkelijke haak maar lekker weg projecten.
Zo'n repeterende handeling waar je niet bij na hoeft te denken en lekker zen van wordt.

De grannysteek is precies zo'n haaksteek waarbij je niet hoeft te denken of te tellen en je bijna gedachteloos kan doen. Of ondertussen een heerlijke netflixserie kijken bijvoorbeeld 😉.
Met de amazing cake van action ging ik aan de slag.






Het was even wennen omdat de draad uit meerdere fijne draadjes bestaat, maar na 5 minuutjes haken was ik al helemaal gewend en haakte ik heerlijk gedachteloos deze shawl.
Het garen is zooo lekker zacht en daardoor valt de shawl ook heerlijk soepel.


gebruikte garen


Dit garen zag ik in meerdere kleurstellingen in de schappen liggen, en omdat het zo lekker weg haakt denk ik dat ik binnenkort toch nog maar eens ga kijken voor een andere kleur.


Het patroon kan je overal op internet gratis vinden, maar voor jullie gemak voeg ik nog een haakschema bij.
Deze heb ik niet zelf geschreven maar komt dus van het internet.





Een bol kost €2,99. Ga voor die prijs maar eens proberen ergens een leuke shawl te kopen.
Dat gaat je denk ik niet lukken, en nu heb je ook nog eens iets handgemaaktst. Uniek dus!
Aan een bol had ik voldoende, ik hield zelfs nog wat garen over.




Voor een extra soepel effect haken met naald nummer 5 of 6. Dan valt het echt lekker luchtig.


Liefs,
Mafke



7 opmerkingen:

  1. Echt mooi, zo heb je ‘direct’ een sjaal die bij je outfit past.
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en lijkt mij zó fijn om deze te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,..ik wil graag deze sjaal maken. Kun je mij zeggen hoeveel steken ik moet om hem zo te krijgen als op je afbeelding ? Ik heb nog nooit gehaakt 🥴

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sus, 6 losse opzetten en dan 3 stokjes in de eerste losse, 3 losse, 3 stokjes in de eerste losse, 1 losse en weer 1 stokje in de 1e losse. dat is je 1e toer

      Verwijderen
  4. Hoeveel bolletjes garen heb je hiervoor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik heb precies 1 bol gebruikt zoals op de foto staat afbeeld.
      Liefs, Mafke

      Verwijderen