woensdag 27 november 2019

Kerstster haken

accessoires haken voor kerst is altijd leuk.
Dit keer koos ik voor een eenvoudig en redelijk snel project.
Het omhaken van een metalen ster.






Hiervoor gebruikte ik de volgende materialen:
- metalen vorm ster (per 3 verpakt in 3 verschillende maten)
- faux fur garen 1 bol grijs en 1 bol wit
- led lampjes op batterij, snoer 40 stuks
- haaknaald nummer 5
- snoer zilverkleurige kralen (mini kerstslinger)
Alle materialen kocht ik bij action


gebruikte garen


De werkwijze is heel simpel, met 2 draden tegelijk (wit en grijs) haak je 2 toeren vasten om de ster heen.
De metalen ster is nu niet meer te zien, hierna wikkel je de kralenslinger om je ster. Je zal een groot gedeelte van de slinger overhouden, deze heb ik gewoon afgeknipt en het uiteinde op de krans vastgezet met een druppeltje textiellijm.
Daarna de slinger met lampjes er om wikkelen, batterijen er in en klaar!!!
Zo simpel kan het dus zijn om iets leuks te maken.





Juist dat zachte garen geeft het een beetje een sneeuw effect vind ik.
En nu maar aftellen tot het kerstmis is.


Liefs,
Mafke



2 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap, ik vind dat fluffy garen heel lastig haken en jij doet het gewoon met dubbele draad.
    Staat erg leuk voor je raam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi, je ster! Schitterend.
    Fijne groetjes, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen