woensdag 11 maart 2020

Quilling / papier filigraan

soms zie je iets in de winkel liggen en denk je, dat wil ik ook weleens proberen.
Tenminste zo vergaat het mij vaak als ik in een knutselwinkel loop of bij de Action binnen ben.
Zo erg! Maar ja ik vind dan ook gewoon heel erg veel leuk en ben graag creatief bezig.

Quilling was ook zoiets. Ik zag een setje bij de action liggen en dat deed me denken aan mijn kindertijd. Ook toen knutselde ik al heel graag, iets wat bij ons thuis ook erg gestimuleerd en gewaardeerd werd. Mijn beide ouders zijn erg creatief, mijn zus ook en zo leuk, ook bij mijn eigen kinderen zie ik dit nu weer terug.
Er is hier in huis dan ook altijd voldoende knutselmateriaal aanwezig.

Maar goed, quilling dus.
Het setje kostte nog geen 2 euro dus voor die prijs kon ik het gerust meenemen.




Voor ideeën ben ik op pinterest gaan kijken. Inspiratie genoeg daar.
Ik besloot om eenvoudig te beginnen en nieuwe wenskaarten te gaan maken.

In het begin was het echt even wennen om de slag te pakken te krijgen en te kijken hoe ik het beste figuurtjes kon vormen.
Maar oefening baart kunst en ook hier zijn handige youtube filmpjes over te vinden.



complete quillingset

Eenmaal de slag te pakken begon ik er echt veel plezier in te krijgen.




In mijn kindertijd heette dit papierfiligraan en ik meen me te herinneren dat er in die tijd een Teleac cursus was, creatief met papier en daar zat dit ook in.
Tja weten jullie meteen van welke genetratie ik ben ;) 
Teleac had meerdere leuke cursussen waaronder een hele mooie over handwerken en altijd waren dit complete pakketten met cursusuitleg en heel veel materiaal.
Ook hadden ze veel taalcursussen, volgens mij deed mijn moeder Duits. Altijd lachen als ze met zo'n bandje zaten te oefenen.




Ik zou zeggen, voor deze prijs is het echt de moeite waard om aan te schaffen. Je kan de meest prachtige en ingewikkelde kunstwerken ermee maken maar ook gewoon iets simpels (wat ik dus deed) geeft al een leuk resultaat.
En dit is iets wat kinderen ook makkelijk zelf kunnen doen en vaak erg leuk vinden ook.




Om alles vast te lijmen gebruikte ik de tacky glue van action, en de blanco wenskaarten kocht ik bij Hema.

Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens iets gedaan hebben met quilling/papier filigraan.

Liefs,
Mafke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten