maandag 30 maart 2020

Je eigen logo schilderen: tutorial

Nog steeds ben ik super blij met mijn eigen Mafke logo. Speciaal voor mij gemaakt door een heel lief, dierbaar en creatief persoon.

Meteen toen mijn logo klaar was wilde ik deze heel graag een keertje zelf schilderen om zo op mijn knutselzolder te kunnen hangen.

Eindelijk was het dan zo ver. Bij de Action kocht ik mooie kleuren acrylverf en een schildersdoek en zo was ik helemaal klaar om te beginnen.



Eindresultaat 

Wat heb je allemaal nodig?
- canvas schildersdoek (action)
- acrylverf (action)
- kwasten (action)
- carbonpapier (kantoorboekhandel)
- afbeelding
- potlood

gebruikte verf


alle kleuren verf

Ik ging als volgt te werk:

- neem met behulp van het carbonpapier de afbeelding over op het canvasschildersdoek.
- als eerst schilderde ik de grote vlakken, behalve de achtergrond
- vervolgens de kleinere en precieze stukjes
- als laatste breng je de accenten aan zoals bijvoorbeeld de sproetjes
- wanneer alles er naar je zin op staat is het tijd om de achtergrond te schilderen
- goed laten drogen en klaar is je schilderij


begin van het schilderij


Behalve dat het leuk is om je eigen logo te schilderen is het ook een handige manier om samen met de kinderen leuke schilderijtjes te maken.
Neem bijvoorbeeld de afbeelding van een mooie kleurplaat of hun favoriete stripfiguur.
In deze hectische en verwarrende tijd een leuke bezigheid voor de kinderen ;)


Liefs,
Mafke






1 opmerking:

  1. Je hebt zo een lief logo, dat vráágt bijna om een eigen schilderijtje.
    Wat heb je dit leuk gedaan zeg.
    Het eindresultaat is verbluffend.

    BeantwoordenVerwijderen