zondag 28 maart 2021

Borduurstippen

en weer ben ik deze keer aan het stippen geweest. Alleen dit keer met acrylverf op hout én heb ik dit keer een borduurpatroon gestipt. Nog niet eerder gedaan dus leuk om nu eens uit te proberen.

En ik ben zeer blij en tevreden met het resultaat.



Ik ging als volgt te werk.

- En oud dienblad schuurde ik blank en gaf het een lichtblauwe basiskleur.

- stippen zetten op gelijke afstand van elkaar, dit zijn als het ware de gaatjes waar je in je borduurstof inprikt alleen is elk stipje nu gelijk aan een grote stip (een kruisje wanneer je zou borduren)

- vervolgens breng je door middel van stippen je borduurpatroon over op je werkstuk.


Detailfoto 


In mijn geval is elk klein stipje gelijk aan 1 grote stip en een stip daartussen. Het ligt er natuurlijk aan hoe ver jij jouw stippen uit elkaar zet en hoe dik je de stippen van je patroon maakt.


gebruikte borduurpatroon


Mijn borduurpatroontje haalde ik van pinterest. Daar staan zoveel leuke borduurpatronen op keus in overvloed.


deze verf kocht ik bij de action

Als je je dienblad intensief gaat gebruiken dan zou ik het wel aflakken met een blanke lak. Zo kan je je dienblad ook vochtig afnemen zonder dat je per ongeluk wat stippen verwijderd.




 Zelf vind ik het een leuke manier om zo een patroon over te brengen.

De verf die ik gebruikte heet creative paint en kocht ik bij de action. Het is een acrylverf en sommige kleuren hebben een klein glittertje dit vind ik echt zo mooi, het geeft net een beetje extra glans.

Hebben jullie ook weleens geborduurstipt? 

Liefs,
Mafke







3 opmerkingen:

  1. erg leuk geworden.. nee nog nooit een borduurpatroon na gestipt.. wel gewoon uit blote hoofd eigen fantasie gestipt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk geworden! Nee, nog nooit gedaan. Ook nog nooit gestipt trouwens. Borduurpatronen gebruikt om te haken, dat wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk geworden. Ik wist niet dat je ook blogt. Zo véél al. Geweldig! Nu kan ik alle beschrijvingen van je creaties nalezen. Je maakt zoveel moois. Zelf ben ik niet creatief omdat ik er geen tijd voor heb. Maar ik geniet mee van al jouw maaksel op Instagram.

    BeantwoordenVerwijderen