woensdag 31 maart 2021

Paasdecoraties maken (tutorial)

 
niks zo gezellig als je huis decoreren voor de feestdagen. 
Pasen is ook echt zo'n gelegenheid, lekker je huis in voorjaarssferen brengen.

Dit jaar maakte ik placemats in paasstijl.  Extra gezellig bij het paasontbijt.
Door middel van foto's en een toelichting leg ik stap voor stap uit hoe ik te werk ging.


eindresultaat


Wat heb je nodig?
- potlood
- kleurplaat
- carbonpapier
- stiften (ik gebruikte de all surface markers van Action)
- placemat van (kunst)stof


gebruikte materialen


Op internet zocht ik wat leuke paaskleurplaten uit, meestal zijn kinder kleurplaten vrij eenvoudige afbeeldingen en dus makkelijk over te brengen.

Print de kleurplaat van je keuze uit.
Leg carbonpapier op je placemat en leg daar je kleurplaat bovenop.
Trek met een potlood of pen je afbeelding over, het carbonpapier zorgt ervoor dat je afbeelding op je placemat komt.


placemat met carbonpapier en de gewenste afbeelding


Verwijder de afbeelding en het carbonpapier en kleur je afbeeldingen in met stift.
Laat goed drogen en klaar is je placemat.

Snel en makkelijk gemaakt en ook reuze leuk om kinderen hun eigen placemat in te laten kleuren.


eindresultaat



Let er op dat je wel de juiste stiften gebruikt, hieronder nog een foto van de stiften die ik gebruikt heb.


all surface markers van action

Dit jaar hebben wij bij het paasontbijt gezellige placemats erbij.

liefs,
Mafke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten