donderdag 18 maart 2021

Lots of dots

 Wie mijn blog al langer volgt weet dat ik ook dol op stippen ben. Het zetten van stipjes waarvan uit langzaam een patroon of eenheid ontstaat is heerlijk ontspannend en rustgevend om te doen.

Nu ik weer volop kan shoppen in mijn favoriete winkel (jaja de Action) kan ik weer nieuwe hobbyartikelen kopen. Want zeg nou eerlijk, die heb je nooit genoeg, toch?!

Dit keer vond ik iets heel erg handigs, namelijk twinmarkers met een speciale flexibele ronde punt waar je mooie stippen mee kan zetten.



De stiften zijn geschikt voor papier en ik heb hier vrolijke vlaggetjes meegemaakt. Zo vrolijk om de effen vlaggetjes af te wisselen met gestipte vlaggetjes.



Uit stevig papier knipte ik vlaggetjes, ik wisselde gekleurde vlaggetjes af met effen witte om vervolgens de witte vlaggetjes op te fleuren met stippen.



Soms stipte ik een patroon en soms gewoon lekker losjes her en der om een confetti effect te krijgen. Met een eyelettang maakte ik oogjes in de slinger, door de eyelets kan het papier niet uitscheuren. Draad erdoorheen halen en je slinger is klaar.


gebruikte stiften

Je kan varieren in de grote van de stippen. Hoe meer druk je op de stift geeft hoe grote de stip wordt, door hier een beetje mee te spelen kan je dus stippen in verschillende grootes maken. Easy peasy dus.


Liefs, Mafke



5 opmerkingen:

  1. Erg leuk Anouk, heb je het cactuspotje ook zelf gedaan of is dat zo gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Carla, nee het cactuspotje heb ik niet zelf gestipt maar is zo gekocht bij de Jumbo

      Verwijderen
    2. Ziet er echt super leuk uit, potje past er goed bij ;)

      Verwijderen
  2. Zó, dit is natuurlijk weer heel erg leuk bedacht!!
    Wat een vrolijke slinger is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen