zaterdag 20 oktober 2018

sjaal haken met scheepjes whirl

Misschien wel een jaar geleden was het dat ik een mooie bol scheepjes whirl kocht. Ik was weg van de kleur maar wist nog niet precies wat ik ervan zou gaan maken.
De bol bleef me verlekkerd aankijken en opeens zag ik het. A la sacha kwam met een nieuw patroon wat ik erg mooi vond en heel geschikt vond voor mijn scheepjes whirl.








Tijdens de zomervakantie maakte ik al een begin. Het fijne aan dit patroon is dat je meteen de zijkanten mee haakt. Je sjaal is dan ook meteen afgewerkt.







Het haken van deze sjaal was een leuk tussendoor werkje. Overdag maakte ik andere knutsels en s'avonds bij de tv vond ik het heerlijk om aan mijn sjaal te werken. Er was dan ook geen haast bij, de bol garen lag er immers ook al een jaar...






Na 3 maanden was mijn sjaal dan ook helemaal klaar.









Het is een herhalend patroon wat ervoor zorgt dat het zo ontspannend haken is. Je haakt eigenlijk steeds hetzelfde. Het effect vind ik echt zo mooi.







Voor deze sjaal gebruikte ik scheepjes whirl kleur 752 (Raspberry Rocky Roads) en het patroon kan je hier vinden. De naam van het patroon is Shadowplay Shawl.



6 opmerkingen:

  1. Heel mooi, je sjaal met het kleurverloop!
    Fijn weekend verder, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de sjaal heel mooi geworden, ook de rand aan de zijkant maakt het af. Daar kan je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor.
    Hele mooie sjaal, geschikt voor dit garen.
    Soms helpt het om even rustig te wachten op het juiste patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very beautiful work!!
    Love the colors and stitch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sjaal. Door de kleurencombinatie oogt de sjaal vrolijk. Vast een fijn haakwerk voor 's avonds.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen