vrijdag 12 oktober 2018

Stempelen (maar dan anders)

leuk zijn ze, stempels!
Inmiddels heb ik er al best veel. Stempels vind ik een schattigheidsfactor hebben. Geen idee waarom maar als kind vond ik ze al leuk. Ik kan dan ook bijna nooit leuke stempels laten liggen, vooral wanneer deze maar een klein prijsje hebben.

Sommige mensen zijn echt enorm handig en bedreven in het stempelen en kunnen daarmee ware kunstwerken maken. Dat kan ik dus weer niet...
Eigenlijk gebruik ik ze meestal vrij simpel. Op de achterkant van een enveloppe, in een kaartje of op een kadolabeltje.
Dit keer had ik bedacht dat het vast ook leuk is om er sleutelhangers mee te maken. Hier in huis zijn nog weleens huissleutels of fietssleutels zoek. Met een leuke sleutelhanger eraan zijn ze natuurlijk makkelijker herkenbaar.





Hoe ging ik te werk? Eigenlijk is het te simpel voor woorden. In de hobbywinkel kocht ik krimpplastic (ook wel krimpie dinkie genoemd) en met mijn nieuwe stansmachine van Action (ik gebruik deze echt voor zoveel doeleinden, zie ook mijn vorige post) stanste ik leuke figuren uit. Wel op de grootste maat want het plastic krimpt echt enorm in de oven.
 Op de ruwe kant van het plastic drukte ik mijn stempel. Ik tekende met stift nog wat stipjes en streepjes langs de zijkant en met de perforator maakte ik een gaatje.
Klaar om de oven in te gaan. Op de verpakking van het krimpplastic staat een hele duidelijke beschrijving hoe dat in zijn werk gaat, dus hoef ik dat hier niet uit te leggen ;)






Daarna was het alleen nog een kwestie van een beetje pimpen met het embellishment pack van Action en de het bevestigen van de sleutelhangers.


deze stempels gebruikte ik. Action €1,49



Nu ben ik wel benieuwd of er meer mensen zijn die stempels op een andere manier gebruiken. De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos.





Hopelijk raken de sleutels nu niet meer kwijt. Met deze sleutelhangers eraan vallen ze een stuk beter op.


liefs,
Mafke

1 opmerking:

  1. ja hoor.. ik stempel(de) op glazen met watervaste inkt en op spiegels om een mooie rand er om te maken. en met gewone inkt op bruin inpakpapier met een toepasselijk stempeltje ( cactus als het om een plant moest, tekst hoera als het voor een verjaardag was enz enz) en ik heb duizendennnnnn stempels groot en klein, maar na 20 jaar verslingerd te zijn aan stempelen doe ik het nog maar zelden, ik haak nu...en leef me uit in garen voorraden.. erg toch dat doorslaan in elke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen