dinsdag 23 oktober 2018

Doosjes maken (silhouette cameo)

echt, steeds handiger wordt ik met mijn silhouette cameo. Papiercreaties had ik eigenlijk nog bijna niet gemaakt. Een keer een leuke slinger en dat was het dan.
Tijd dus om weer eens iets met papier te maken. Nu leek het me een leuk idee om kadodoosjes te maken.
Ik weet het, er zijn genoeg leuke doosjes te koop voor weinig geld, maar het voelt toch net iets leuker en meer bijzonder om ze zelf te maken.






In de silhouette store vond ik wat bestandjes van doosjes die mij aanspraken, dus nadat ik deze gedownload had kon het snijden beginnen.
Het doosje met happy birthday vond ik zo mooi omdat je dan weer kan werken met meerdere kleuren papier. Door een contrasterende kleur papier aan de binnenkant van het doosje te plakken komen de letters extra mooi uit.


gebruikte papier van Action


Eigenlijk koop ik al mijn papier altijd bij de Action. Het is een mooie dikke en stevige kwaliteit voor weinig geld. Ik koos hier voor een pak met effen kleuren maar waarin wel meerdere papiersoorten zitten. Met een reliƫf, metallic (lekker glimmend) en ook wat dunner papier. En alles met meerdere kleuren. Lekker handig want zo ben ik met een pak meteen klaar.


leuk doosje om bijvoorbeeld babysokjes of een rompertje kado te doen


Het handige van deze snijpatronen is dat er zelfs een vouwlijn in gestanst wordt. Niks moeilijk doen achteraf met een liniaal om langs te vouwen etc. De afmetingen kloppen dan ook altijd, het is alleen en kwestie van snijden, vouwen en plakken.





Ik maakte een verjaardagsdoosje voor een meisje, lekker met roze en zoete kleurtjes.





En een wat stoerdere variant voor een jongen.

Doosjes maken is leuk! Dit ga ik toch zeker vaker doen. De mogelijkheden zijn legio en het maakt je kado net iets persoonlijker in zo'n eigen gemaakt doosje.


liefs,
Mafke

2 opmerkingen:

  1. Ik blijf toch altijd een beetje jaloers kijken naar iets wat gemaakt is met een sillouette......Ik zou er graag 1 aanschaffen, maar durf niet omdat niemand het mij uit kan lekken, hoe het werkt.
    Deze doosjes zijn natuurlijk weer TE leuk!!!!
    Kopen kan, maar hee, wij knutselaars maken het liever zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi, is het mogelijk dat je dit ontwerp met mij deelt ? Het is zo'n leuk doosje !

    BeantwoordenVerwijderen