vrijdag 21 december 2018

kersthangers haken

heerlijk vind ik ze, die dagen voor kerst. Het huis versieren en het binnen gezellig maken en natuurlijk kerstkadootjes kopen.
Knutselen voor kerst hoort daar ook echt bij vind ik. Het hoeft niks groots te zijn, maar gewoon een paar kleine dingetjes die net dat extra geven.

Dit jaar besloot ik om kersthangers te haken voor in de boom maar ze zijn ook leuk voor op een kerstkaart.





De sterren en de boompjes haakte ik met durable coral, het glittergaren wat ik gebruikte komt van de action en heet memphis yarn. Een fijn garen wat net dat beetje extra geeft aan je creaties. Ze hebben het garen in allerlei glitterkleuren liggen. Een heel project zou ik er zelf niet mee haken maar het is wel erg leuk als toevoeging voor een extra randje of wat accenten.




glittergaren van Action


Het patroon van de sterren komt van http://frederikacreates.blogspot.com en ze heeft daar nog veel meer leuke kerstpatroontjes geplaatst.






Het patroon van de kerstboom vond ik op pinterest. Daar zijn heel veel verschillende leuke haakpatronen van kerstbomen te vinden. Kijk gewoon welk je zelf het leukste vind.





En nu ga ik nog even snel de laatste inkopen doen zodat ik dit weekend nog lekker de tijd heb om weer verder te fröbelen.

Liefs,
Mafke

2 opmerkingen: