woensdag 26 december 2018

Merry Christmas

Vrolijk kerstfeest allemaal!

Ik maakte nog een paar kleine dingetjes voor in huis passend bij kerst en de winter.
Als eerste breide ik een jasje voor mijn amaryllis. Een amaryllis vind ik prachtig, maar de bol vind ik vaak niet mooi. Dit loste ik op door een vrolijke hoes te breien voor om de vaas waar ik de amaryllis in plaatste.





Hiervoor gebruikt ik het watercolor splash garen van action en een 40 cm rondbreinaald van Knitpro met naalddikte 8. Het voordeel van het breien met de rondbreinaald is dat je geen (lelijke) naad hebt, het patroon loopt mooi in elkaar over en voor een tricotsteek kan je gewoon rechts blijven breien.
Zo'n hoesje is dan ook zo gemaakt, en eerlijk gezegd vind ik het er ook veel gezelliger uitzien.




gebruikte garen


Toen ik dan toch bij de Action was kocht ik ook een heel leuk houten letterbord. Weer eens wat anders dan een lightbox en leuk om verschillende teksten op te plaatsen.
Het letterbord was van zichzelf al mooi, maar ik wilde het toch iets extra's geven. Ik besloot om het zilverkleurig te maken. Dit deed ik door het eerst met een primer te kleuren en daarna met zilververf in een spuitbus zilver te spuiten. Dit gaat snel en mooi egaal. De spuitbussen verf kocht ik ook bij de Action.


voor en na


 Samen met mijn amaryllis vormt het  een gezellig plaatje.






Vandaag hebben we een lekkere rustige 2e kerstdag, we maken een wandeling met de hond, kijken een kerstfilm (uiteraard) en vanavond gaan we met ons gezin lekker gourmetten.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne kerst.

Liefs,
Mafke

5 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! Wens jou heel fijne feestdagen toe en een schitterend 2019!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om een hoesje om de vaas te maken. Nu ziet het er mooi uit ook als de bloem nog niet open is. Ik hoop dat je fijne Kerstdagen hebt gehad. Ik wens je alvast een gezellige jaarwisseling en een goed, creatief en gezond 2019.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Margaret, een beetje een late reactie terug maar ook voor jou de beste wensen en een fijn creatief 2019.
      liefs, Mafke

      Verwijderen
  3. Sjonge fit is beide ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen