donderdag 17 januari 2019

Stipperdestip

stippen is verslavend! Ik werd hiervoor al gewaarschuwd door Nienke van stipstijl.nl
Inmiddels volgde ik al 3 workshops bij haar, gewoon omdat het zo leuk is. En iedere keer leer je toch weer nieuwe tips and tricks.

Zo leerde ik bij de laatste workshop hoe je kan stippen op bolle voorwerpen, weer een nieuwe uitdaging dus, want voorheen stipte ik alleen op platte voorwerpen.

Ik koos een mooie beker uit waar ik mee startte, en het was flink wennen om op een bolle vorm te stippen. Maar zoals Nienke ook altijd zegt; het komt goed!
En het kwam ook goed. Nog niet helemaal tevreden maar toch blij met het resultaat.





Nu heb ik een vrolijke beker voor al mijn stipstokjes.

En ja, als je dan dat stipstijlvirus eenmaal te pakken hebt dan wil je doooooor, en meer maken.
Dus stipte ik nog een bordje. Formaat gebaksbordje wat extra feestelijk oogt als je daar je gebakje op krijgt.





Inmiddels heb ik best veel kleuren porseleinverf. Ik gebruik verf van Talens en van Pebeo, beide bevallen mij goed.
Alleen komt de kleur op en in de potjes soms net wat anders over dan op het aardewerk. Daarom maakte ik een soort van monsterbord, ik heb al mijn kleurtjes op kleur gerangschikt en op een bordje gestipt en zo zie ik meteen hoe de kleur over komt op het aardewerk. Super handig.





Het stippen vind ik voor mezelf een leuk tussendoor werkje. Stippen ontspant, hoeft niet lang te duren en is even weer iets anders dan bijvoorbeeld haken.
Ik heb genoeg projectjes liggen die dringend afgemaakt moeten worden, maar even tussendoor een stipwerkje is leuk voor de afwisseling.

Liefs,
Mafke

4 opmerkingen:

  1. Wat moooooooi😍.
    Ik.wil er gewoon niet aan beginnen, aan dat stippen.....alhoewel, ik hè wel wat porselein verf staan......oh jee🙄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha tja als je de verf al in huis hebt betekend dit maar een ding. Gaan stippen! Gewoon doen het is zo leuk.
      Liefs, Mafke

      Verwijderen