zondag 20 januari 2019

Kaartjes maken

kaartjes maken, ik doe het niet zo heel erg vaak. En dat terwijl het zo leuk is, niks leuker dan een eigen gemaakte kaart ontvangen. Dat doet toch meer dan een digitale of voorgedrukte kaart.
Waarom ik het dan niet zo vaak doe? Misschien ben ik er nog niet zo handig in (denk ik), spullen heb ik genoeg.
Nu ik het stans/embossingapparaat van de Action heb (waar ik hier al eerder over schreef) probeer ik toch vaker kaartjes te maken.
Pas geleden kocht ik voor dit apparaat hele mooie en bijzondere embossingfolders bij de Action, deze embossingfolders hebben een 3-d effect. Wat wil zeggen dat de gedeeltes die embossed zijn varieeren in hoogte. Door dit hoogte en diepte verschil krijg je dus een 3-d effect.





Hoe vind je bovenstaande kaart? De flamingo.
Ik ging als volgt te werk, als eerste kleurde ik mijn kaart in diverse roze/rood kleuren met de liquid watercolor van Action. Dit is hetzelfde als ecoline. Toen dit goed gedoogd was bracht ik nog wat accentjes aan met geel. Gewoon spetteren met de kwast ;)
Weer alles heel goed laten drogen en vervolgens embossen met de 3-d flamingo embossingfolder.
Het effect is echt bijzonder.
Over deze kaart ben ik dan ook heel tevreden.

De slag eenmaal te pakken motiveerde mij dat om nog een paar kaartjes te maken.


een kabouterkaart 



De kabouter knipte ik uit een oude kalender, washitape en stempel komen uit eigen voorraad.
Ook bij deze kaart zie je weer heel goed het 3-d effect.





Een redelijk eenvoudige kaart, ik vond het effect van de blaadjes erg mooi en vond dit gestempelde tafereel er goed bij passen. De gebruikte stempels zijn van cats on appletrees en ik ben echt fan van hun stempels. Ze hebben zo'n bijzondere stijl en met meerdere stempels van hun kan je als het ware een soort van verhaaltjes stempelen. Ik kocht deze stempels op de kreadoe.





Tot slot maakte ik nog 2 nieuwe kadolabels. Deze komen altijd wel van pas.
Ook hier kleurde ik het papier eerst met de liquid watercolor en na het drogen stempelde ik ze met mijn stempels van cats on appletrees.
En als laatste stap weer embossen. Ik koos dit keer voor een embossingfolder met sterretjes (links) en een met een soort van blokpatroon (rechts).
Ook op de kadolabels komt het embossing effect mooi op.





Zoals je ziet heb ik nog niet alle embossingfolders uitgeprobeerd.
Ik kocht er ook schandalig veel maar kon natuurlijk weer geen keuze maken.

Liefs,
Mafke



1 opmerking:

  1. Blijft leuk om te doen! Zou ook heel wat gekocht hebben hoor! :-)) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen