woensdag 30 januari 2019

South bay shawl

De south bay shawl, een populair patroon bij hakers. Al veel mensen hebben deze leuke sjaal/omslagdoek al eens gehaakt.
Ook ik maakte deze al vaker, het is gewoon een fijn haakpatroon met een mooi resultaat. Ook voor beginnende hakers is dit heel goed te doen.





Dit keer haakte ik deze sjaal met glitter cake yarn van Action. Een garen van 50% acryl en 50% polyester. Er zit een mooi glitterdraadje doorheen wat dit garen net wat extra's geeft. Op een bol zit 520 meter en dat was precies genoeg voor mijn sjaal. Voor €2,99 ben ik dus weer een mooie sjaal rijker.
Ik koos voor mooie warme wintertinten.
Op de wikkel wordt naalddikte 5 aanbevolen, echter gebruikte ik naald 6 voor een mooi soepel resultaat.




gebruikte garen


Het patroon van de south bay shaw is overal op internet gratis te vinden. Toch zal ik deze voor het gemak ook hier even plaatsen. Scheelt weer zoekwerk mocht je deze shawl ook willen haken ;)






Nog een detail foto, hier zie je hoe mooi de steken zijn en hoe mooi het glitterdraadje is in dit garen.
Echt ik ben er blij mee, zoals ik al zei, het geeft je garen net dat beetje extra.





Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wie deze shawl ook al eens gemaakt heeft en met welk garen.





Liefs,
Mafke

2 opmerkingen:

  1. Mooi is ie geworden! Ik heb dit patroon nog nooit gehaakt. Wel eentje die er iets op lijkt, met Scheepjes Stonewashed, dus een stuk kostbaarder en ik draag ‘m nooit. Zo zonde...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Southbay was de eerste shawl waarmee ik het haken een paar jaar geleden weer oppakte. Toen van Fenna. Blijft een heerlijk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen