zondag 5 mei 2019

Vorderingen granny square deken

Het is alweer even geleden dat ik iets gepost heb. Niet dat ik nergens mee bezig ben hoor, integendeel zelfs. Ik ben erg druk met het afmaken van mijn granny square deken.
Daar schreef ik al eens eerder over, en dat blogje kan je hier vinden.
Eerst wachtte daar nog de klus van het wegwerken van de losse draadjes van mijn 120 cirkels. Echt stom dat ik dat niet meteen gedaan had, nu was het echt veel werk. Een leermomentje voor een volgende keer dus, meteen al je losse draadjes wegwerken.


wegwerken van de losse draadjes


Gelukkig maakt een lekkere cappuccino dit klusje een stuk fijner.

De cirkels wilde ik aan elkaar haken volgens de join-as-you-go methode. Iets wat ik nog nooit eerder had gedaan. Maar na het bekijken van een youtube filmpje was het mij helemaal duidelijk. En het lukte het wonderwel.


de eerste 2 rijen zitten aan elkaar


Mijn deken wordt 10 cirkels breed en 12 cirkels lang. Een flinke lap dus.
Het is een lekker rustgevend werkje en het is ook erg leuk om je deken zo te zien groeien.

Nu ontdekte ik laatst de voordelen van het luisteren naar een podcast. Nog nooit eerder naar een podcast geluisterd en wist ook niet zo goed wat het was. Ja ik weet het, ik loop een beetje achter...
Maar wat is dat fijn tijdens het haken zeg, je luistert een mooie of interessante podcast en ondertussen haak je je deken aan elkaar.
Ik begon met luisteren naar: De brand in het landhuis. Erg goed en met een verrassende ontwikkeling.
Daarna luisterde ik Bob, een erg interessant verhaal waarbij men er achter wil komen of de verhalen van een oude dame nu fictie of waarheid zijn.
Nu ben ik aan het luisteren naar Tante Cor, ook erg mooi. Een verhaal dat zich afspeelt tijdens de oorlog, iets wat dus goed in deze tijd van bevrijding en herdenking past.
Maar... hierna heb ik dus nog geen idee meer wat te gaan beluisteren. Ik hoop dus hier wat tips van jullie te krijgen.
Als er iemand een mooie podcast weet zou je deze dan in de reacties willen vermelden? Je zou er mij erg blij mee maken.

Maar goed, terug naar de deken dus.
Inmiddels ben ik op de helft. Het wordt zwaarder voor mijn nek en schouders om hieraan te werken en dus gaat het nu ook minder snel. Jammer, maar ja toch haak ik elke dag een paar rondjes aan de deken en zo komt hij ook af.
Het heeft geen haast, ik ben er immers al een jaar geleden mee begonnen. Steeds met tussenpozen aan gewerkt. Maar nu wil ik hem echt af hebben. Iedere dag een klein stukje en dan moet het goed komen. Toch?





nog 60 rondjes te gaan


Voor iedereen vandaag een fijne bevrijdingsdag. Helaas zit het weer niet echt mee. Maar wel ideaal haakweer. Ieder nadeel heeft zijn voordeel ;)

Liefs,
Mafke



2 opmerkingen:

  1. Wat dapper om hieraan te beginnen, en ja ik lees dat dat al lang geleden is geweest......
    Wat een vrolijke boel wordt dit, als je gewoon welke dag en paar doet komt het vanzelf en keer af.
    En vork je niet "schuldig", ik heb ook zo'n project liggen.....2 zelfs, komt vast nooit af, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw deken wordt mooi. Bij dekens wordt het werk altijd wat zwaarder als de deken groter wordt. Gewoon stapje voor stapje doorgaan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen