woensdag 13 november 2019

(productreview) mini kersttruien breien

breien doe ik weleens, meestal sokken. Maar het meest grijp ik toch naar mijn haaknaald.

Totdat ik bij de action zo'n leuke breipakketten zag liggen. Of zeg maar liever pakketjes want de doosjes zijn niet zo groot en het eindresultaat ook niet. Mini kersttruien breien, te leuk toch?!
Voor de prijs van €1,26 hoefde ik het niet te laten.
De set is echt heel compleet, alle garen die je nodig hebt in ruime hoeveelheid, 5 breinaalden, stopnaald en een hele duidelijke stap-voor-stap werkbeschrijving en natuurlijk ook een mini kleerhanger om je trui aan op te hangen.
Ondanks dat ik nog genoeg werkjes heb liggen waarmee ik bezig ben (het zal ook eens niet) ben ik toch maar meteen met de truitjes begonnen want ik was heel benieuwd of ik dit ook zou kunnen en vooral of ik de werkbeschrijving goed zou snappen.






Ik had me voor niks zorgen gemaakt want de werkbeschrijving is zo ontzettend duidelijk. Letterlijk doen wat er stap voor stap staat en op het einde heb je gewoon een minitruitje in je handen.


compleet pakket met alle benodigdheden

Nu vroeg ik me ook nog af of de breinaalden dan wel een beetje van goede kwaliteit zouden zijn. Nou ook daar had ik me voor niks zorgen over gemaakt. Ze zijn erg glad waardoor de steken makkelijk afglijden en de punt is ook scherp genoeg.
Echt serieus, ik ben enorm positief verrast over de kwaliteit en de compleetheid van het pakket.
En dat maakt het maken van de minitruitjes natuurlijk nog leuker.


er zijn 6 verschillende uitvoeringen 


Nadat de truitjes gebreid waren moest de afbeelding er nog opgemaast worden. Ik had nog nooit eerder iets gemaast en vroeg me af of me dat wel netjes zou gaan lukken.
Gelukkig staan er op YouTube duidelijke filmpjes over hoe je moet mazen, en met deze uitleg ging ik aan de gang.


mini trui rendier



En ook het opmazen viel me reuze mee. Met de teltekening die ook bij de werkbeschrijving zit ging het helemaal goed komen.


mini trui sneeuwpop



Dit was echt een projectje waar ik zo ontzettend veel plezier aan heb beleefd. Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden om te maken.
Maar het is gewoon heel leuk om te doen.
Als je een beetje vlug breit dan heb je in 1 a 2 avondjes al een truitje gebreid en daarna is het een kwestie van de afbeelding mazen, wat ook weer heel leuk is om te doen.
Ik kocht in eerste instantie 3 pakketjes maar ik ben de andere 3 ook snel gaan kopen zodat ik ze binnenkort allemaal heb en ik 6 mini truitjes in mijn kerstboom kan hangen.

En nu ben ik reuze benieuwd of er meer mensen zijn die deze pakketjes gekocht hebben en ook truitjes hebben gebreid?

Liefs,
Mafke






6 opmerkingen:

  1. Super, super schattig!!
    Ik kan niet breien,, maar dat zei ik een aantal jaren geleden ook over het haken, dus wie weet.
    Alhoewel, ik heb echt genoeg hobby's.
    Je hebt groot gelijk dat je de andere 3 ook bent gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk!!! Ik brei graag, en houd ook erg van mazen op breiwerk. Je bent aangenaam verrast door kwaliteit van de naalden en de ruime hoeveelheid garen, en voor die prijs hoef je het niet te laten....nee, ik ga niet naar de Action toe, heb nog genoeg projectjes en garens liggen. Alhoewel...(haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, die zijn echt super leuk, ik moet dringend naar de action op bezoek gaan... Hopelijk vind ik er nog eentje bij ons.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond ze nog... nu de tijd vinden om ze te kunnen breien, Hihi! Thx voor de tip!

      Verwijderen
  4. Wat schattig! Ze zullen nu wel uitverkocht zijn, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen