zaterdag 2 mei 2020

Creatief met canvas

met het geluk een eigen hobbyruimte te hebben, heb ik natuurlijk ook heel veel verschillende materialen in huis.
Alhoewel haken toch een van mijn favoriete hobby's is op dit moment, vind ik het heerlijk om af te wisselen.
Er is zoveel wat ik leuk vind om te doen. En dat is nu juist het fijne van een eigen ruimte hebben, ik kan alles lekker laten liggen en hoef niet steeds mijn tafel leeg te ruimen.

Zo blijft mijn huiskamer redelijk aan kant en kan ik me toch heerlijk uitleven.
Eenvoudige dingetjes schilderen doe ik ook graag. Bij Action koop ik eigenlijk altijd mijn canvas om op te schilderen (want niet duur) en dit keer hadden ze wel hele leuke vormen canvas. Ik koos voor het wolkje en de ster en besloot hiermee iets schattigs te maken wat leuk op een kinderkamer zou staan.




Nu zie je die gezichtjes tegenwoordig veel voorbij komen dus eerlijk is eerlijk de originaliteitsprijs zal ik hiermee niet verdienen. Daarom wilde ik het toch een tikkeltje anders doen en besloot "echte" wimpers te gebruiken. Zo'n schattig effect geeft dat.
Die wimpers liggen bij de Action bij de make-up producten. Aan deze valse wimpers zit al een plakrandje wat het extra makkelijk maakt om ze op het canvas vast te maken.


detail foto wimpers



Het canvas schildert fijn, de verf droogt goed en brengt makkelijk aan.
Ik maakte al eerder iets op canvas, deze blogjes kan je hier en hier terug vinden.





Verf komt uit mijn eigen voorraad, het is acrylverf van de Action en de kleuren mengde ik naar eigen smaak. Het geel en blauw vond ik te hard van kleur dus maakte ik deze een stuk lichter door te mengen met wit.
Kijk, zo handig is het nou als je zelf al een hoop knutselspullen in huis hebt.




Gezellig plaatje zo toch?
En weer door naar het volgende knutselproject, ik verveel me gelukkig nooit.


Liefs,
Mafke

2 opmerkingen: