zondag 28 februari 2021

Kaartjes met liquid watercolor

Liquid watercolor (vergelijkbaar met ecoline), ik werk er eigenlijk nooit mee.
Maar omdat ik altijd open sta voor iets nieuws en alles uit wil proberen deze stiften gekocht bij de Action.




En weet je wat ik altijd heerlijk vind om te doen met nieuwe stiften? Gewoon streepjes zetten en een kleuroverzicht maken. Zo zie je het beste wat de kleuren doen, op de dop toont het toch vaak net iets anders.




Wanneer je de kleuren verdunt met een kwastje met water kan je de kleuren mooi laten vervagen en in elkaar over laten lopen. Zo kan je nuances in de kleur aanbrengen.





Op bovenstaande foto zie je dat ik maar een klein stukje van de letter inkleur, vervolgens ga ik hier met een vochtige kwast overheen. De kleur vloeit dan mooi uit en deze vervaagt dan wat. Kijk maar naar de groene letter, de linkerzijde is donkerder dan de rechterzijde.

De tekst heb ik uitgeprint van internet en met carbonpapier overgebracht op mijn aquarelpapier. Met deze stiften moet je wel echt aquarelpapier gebuiken want met normaal papier gaat dit echt niet lukken, je papier gaat dan rillen omdat normaal papier niet geschikt is om met vloeibare materialen op te werken.



Nadat ik klaar was met het kleuren van de letters en alles goed gedroogd is heb ik het papier uitgestant en op een andere kleur ondergrond geplakt, zo krijgt je kaartje nog meer diepte.


Alle verkrijgbare kleuren

En omdat ik het zo leuk vond om te doen meteen maar een tweede kaartje gemaakt.



Ook hier heb ik de afbeelding met gebruik van carbonpapier overgebracht op mijn aquarelpapier, op dezelfde wijze alles ingekleurd en het papier weer op maat gesneden met mijn snij/embossingmachine.

Een leuke achtergrond uitgezocht en hier mijn kaartje opgeplakt, en tadaaa weer een nieuwe felicitatiekaart klaar.

Hopelijk heb ik jullie weer op nieuwe knutselideeƫn gebracht.


Liefs,  Mafke

2 opmerkingen:

  1. Oh jee, ik "moet" weer naar Action om iets te kopen.
    Ik heb deze stiften al vaker in mijn handen gehad, maar nooit gekocht, want ik dacht "straks is het niks en dan heb ik ze al gekocht", maar ze zijn echt mooi, je kaartjes, dus ik schrijf ze op mijn lijstje, deze stiften.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, de stiften zijn echt de moeite waard om te kopen. En nu heb je een idee wat je er zoal mee kan doen.
      Liefs, Mafke

      Verwijderen