woensdag 17 november 2021

Schudkaarten

 sinds ik de schudkaarten ontdekt heb vind ik deze zo leuk om te maken.
Zucht... weer een hobby erbij😂. Maar nee hoor, ik vind het heerlijk om zoveel te fröbelen en te knutselen.




De snijmallen komen bij action vandaan.


gebruikte snijmallen


Het is helemaal niet zo moeilijk om zelf schudkaarten te maken.
Je snijd eerst de alle figuurtjes uit met de stansmachine. Ik gebruik de love2craft die ik al eerder bij action gekocht heb. Ik schreef daar ook een blogje over welke je hier terug kan lezen.

Als je alle figuurtjes hebt gestanst is het de bedoeling dat je diepte gaat creëren anders kan je je schudmateriaal niet kwijt.
Dit kan je op 2 manieren doen. Of je stanst bijvoorbeeld de vlieger meerdere keren uit en lijmt deze steeds netjes op elkaar. Net zo lang totdat jij het hoog genoeg vind. 
Of je stanst je vlieger 2x uit papier en 1x uit dubbelzijdig tape foam. Dit is te koop bij de betere hobbywinkel. Deze foam is zo'n 2 mm dik waardoor je meteen diepte creëert. Je plakt de vlieger van foam op je vlieger van papier. Nu je schudmateriaal er in strooien en afdekken met een stukje mica. Mica is dikker plastic wat ook te koop is bij de betere hobbywinkel.
Dit stans je niet uit maar knip je zelf op maat.
Plakken bovenop je foam en weer afdekken met de vlieger die je uit papier hebt gestanst.


hier zie je dat ik diepte heb gecreëerd en op de achtergrond de gebruikte schudmaterialen (action) 



gevuld met schudmateriaal, afgedekt met mica en als laatste weer je uitgestanste vlieger


Het effect is echt zo leuk.
En je kan natuurlijk volop varieren met welke shakers (schudmaterialen) je werkt.
Op de foto van de brievenbus zie je dat ik zelfs mini-envelopjes (AliExpress) heb toegevoegd.




Varieer met achtergrond, kleur etc en iedere kaart is toch weer heel anders.




Hebben jullie ook al veel kaarten gemaakt met de nieuwe cutting dies (snijmallen) van de action?
Of maken jullie ook regelmatig schudkaarten?
Ik ben reuze benieuwd.


liefs,
Mafke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten